Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Saara Gustafsson - 20 oktober 2010 14:54

Nu var man klar hos barnmorskan. Våran vanliga barnmorska hade semester, så vi hade någon annan från nyköping idag. Och jag tyckte hon var bättre än den andra. Det första hon gjorde var att fråga älsklingen "Hur mår hon nu?" Och det var väldigt skönt. Den andra har knappt frågat älsklingen något. En graviditet handlar ju inte bara om kvinnan utan mannen har ju lika stor roll i detta. All prover och å var preci som det skulle. Förutom ett, så hon skulle skicka in en odling för att se om jag har urinvägsinfektion. Hoppas jag inte har det.

Vi fick mäta magen också, den växer precis som den ska. Jag låg mitt på strecket på kurvan. Sen fick älsklingen känna vart livmodern slutar, det tyckte jag var roligt. På så sätt får ju pappan en uppmaning om vad som händer. Och så fick vi höa det lilla hjärtat som vårat hjärta har =) Det är så mysigt att få höra det.


Så nu ska man ta och diska snart, sen blir det dags för middag och sen blir det att bara lgga hemma och ta det lugnt =)

Presentation


Här kommer jag skriva lite alltmöjligt. Det kommer väl mest handla om mitt liv och vad jag är med om under dagarna. Och sen så kommer det så klart handla om våran lillskruttis =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards