Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Saara Gustafsson - 14 oktober 2010 19:24

Idag har jag vart på IKEA med mamma och gått runt lite.

Mamma fick höraatt jag var hemma idag så hon ringde och frågade om jag skulle vara hemma hela dagen, och det skulle jag. Så frågade hon om jag hade ork till en liten utflyckt tillsammans med henne och det är klart att jag har. Så säger hon att vi ska till IKEA, men bara kolla runt för hon hade inga pengar.

Men så slutade det med att man införskaffade:

- Beddset till spjälsäng.

- Bebis badlakarn.

- Toalettborste.

- Ett 100 pack värmeljus.

- 6 st nya stora glas.


Så jag blev väldigt glad av allt. Det var inte så mycket, men det är alltid en hjälp på vägen. Så när jag och älsklingen har fått pengar så ska vi till IKEA igen och köpa på oss lite mer saker. Vi måste ju verkligen ha en spjälsäng ! Men det får man ta när pengarna har rullat in. Så snart har man allt man behöver till bebisen.

Av Saara Gustafsson - 14 oktober 2010 07:21

Det är ju väldigt roligt att man måste sitta hemma bara för att jag inte har fått någe busskort. Och jag har inte råd att betala hela tiden, det blir över 1200 kr i månaden. Och skolan är ju inte så duktiga på att hjälpa till.

Jag var och pratade med hon som fixar busskort och det enda hon sa var att jag skulle ringa till skolkontoret i Trosa, bara för att jag är skriven där. Det var all information jag fick och sen fick jag ett nummer. När jag skulle ringa dit så var det ingen som svarade. När jag efter någon dag fick tag på dom så sa han som jobbade där att ansöknings blanketten finns att ladda ner på Trosa kommuns hemsida. Och jag tycker att skolan kunde ha sagt det till mig, dom borde ju ha koll på sådant. Men nej, här får man ta reda på allt själv.

Men men, jag hoppas att jag kan få det där j*vla busskortet snart. Jag mår skit dåligt när jag inte kan ta mig till skolan och måste sitta hemma.

Presentation


Här kommer jag skriva lite alltmöjligt. Det kommer väl mest handla om mitt liv och vad jag är med om under dagarna. Och sen så kommer det så klart handla om våran lillskruttis =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards