Direktlänk till inlägg 13 april 2011

Ung och dum?

Av Saara Gustafsson - 13 april 2011 09:57

Bara för att man är ung och får barn, är man dum i huvudet då och har ingen aning om hur man tar hand om barn?

Det är ju inte åldern som avgör om man kan ta hand om ett barn, det är kunskapen. Och jag kan lova er alla där ute, kunskapen kommer när barnet väl har kommit ut i världen.

Det verkar som att mina lärar tror att jag inte kan någe om att ta hand om barn. Först när jag kom tillbaka till skolan frågade alla "Vart ahr du bebisen då?", ja vart tror ni ? Hon har ju liksom en pappa också. En lärare frågade mig "Har mormor bebisen eller?", Nej varför skulle hon vara där och inte med sig egna pappa ? Och igår kom en lärare fram till mig och frågade "Du ammar väl inte?" Nej, de ahr jag inte gjort sen förlossningen typ. Läraren: "Bra, annars får du inte dricka sånt", jag satt och drack en RedBull. Tror dom inte att jag vet det. Asså shit, va fan tror alla om mig egentligen ?

När jag sa till lärarna att jag ville börja skolan igen så vart det massa tjafs. "Du kommer inte klara det här", "det blir som att gå ut för ett stup", "det kommer bli tidiga mornar" (jag går fortfarande upp samma tid som jag gjort hela tiden). Tack, jag trodde liksom att lärarna skulle stötta mig, Men ?

Jag är glad över att börja skolan igen, min sambo är glad över att få vara hemma med våran dotter och jag ammar inte. Så jag ser inte problemet ?

 
 
Ingen bild

helena

13 april 2011 11:31

Men shit asså ! seriöst ! lyssna inte på lärarna ! de vet inget ! och inget behöver dom veta heller ! du gör som du vill och du vet vad du gör ! du vet vad som är bäst för barnet så ingen behöver lägga sig i . Hur länge ammade du då? var det för att du började skolan du slutade med det eller kom det ingen mer mjölk? puss<3

Saara Gustafsson

13 april 2011 11:58

Jo dom är en aning störda ! Jag ammade i två veckor ungefär. Jag fick masså sår, och vart deprimerad så började jag att bara amma på nätterna, men sen tog mjölken slut. Nu äter hon på laktosfri mjölkersättning. Puss

 
Ingen bild

Jonna (mammalediga idrottsläraren:)

27 april 2011 10:35

Hej Saara! Hittade din blogg av en slump och började kika lite:) jättekul att läsa!! Synd att du upplever lärarna på detta sätt. Jag är övertygad om att du är världens bästa mamma till din lilla dotter och att din sambo är världens bästa pappa!! Ålder har inget med saken att göra. Kul att du tagit upp pluggandet igen! Tror det kommer gå superbra för dig! Vi ses på studenten:) Lycka till

Saara Gustafsson

27 april 2011 13:24

Va kul att du skriver =) Tack för att du tycker det är kul att läsa. Ja vi är nog dom bästa föräldrarna till lill skruttisen =)
Ja, det känns riktigt skönt nu när jag kommit igång med skolan igen =) Ja det gör vi. Tack !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Saara Gustafsson - 14 december 2011 11:46

Idag så var det en kort dag på jobbet. Jobbade mellan 6-8 imorse. Träffade sedan Emi efter att jag slutat och följde henne till bussen vid 9 tiden. Sedan var det att gå hem och lägga en trött unge. Efter att hon vaknade igen så kom mamma (mormor) för...

Av Saara Gustafsson - 12 december 2011 19:12

Idag kom jag underfund med att det inte är lång tid kvar till jul. Det ska bli så underbart med jul. I år är det ju Nicolines första jul. Hoppas hon tycker om den lika mycket som hennes mamma och pappa. Idag har jag vart och jobbat, det vart held...

Av Saara Gustafsson - 28 november 2011 20:38

Mitt liv är helt underbart nu. För det första har jag min underbara dotter Nicoline som jag älskar absolut mest i hela världen. Hon är verkligen det bästa som hänt mig. Ångrar inte en sekund av beslutet och tiden med henne. För det andra så har jag...

Av Saara Gustafsson - 17 november 2011 10:19

Jag hann inte allt igår. Min kropp klarade inte av mer. Så idag är det bara att fortsätta :-P Det som återstår att göra idag: ()diska ()dammsuga ()damma ()skura golv ()äta mat Hoppas jag orkar göra allt idag :-) ...

Av Saara Gustafsson - 16 november 2011 10:41

Idag är det mycket som jag vill göra. Frågan är bara hur mycket jag orkar göra. Älsklingen har gått och blivit sjuk, lillskruttan är snorig som bara den och jag har sådan fruktansvärd mensvärk. Så hoppas jag orkar göra en del idag. Just nu ska jag in...

Presentation


Här kommer jag skriva lite alltmöjligt. Det kommer väl mest handla om mitt liv och vad jag är med om under dagarna. Och sen så kommer det så klart handla om våran lillskruttis =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards